Det siste innlegget her på siden tok for seg hvor enkelt det er å lage egne nettsider, og dette skal vi fortsette å ta tak i. Norske bedrifter kan være sløve med å lage egne sider, og vi skal i denne artikkelen fortelle litt om hvorfor det er så viktig å ha egne nettsider til bedriften.

Markedsføring og kredibilitet
Å ha en nettside og en strategi for online tilstedeværelse gir deg muligheten til å markedsføre bedriften din på nett. Det er en rekke markedsføringsstrategier du kan anvende dag av for å reklamere for din bedrift og de tjenestene du kan tilby. De aller fleste strategiene har vist seg å være effektive og hvilken metode du bruker vil være avhengig av hvilken type bedrift du eier.

Å bygge en egen side gir deg også muligheten til å fortelle dine kunder hvorfor de burde bruke akkurat deg samt bruke omtaler og fakta for å begrunne dine påstander. Tro det eller ei: folk flest vil søke på internett etter et produkt eller en tjeneste for å sjekke troverdigheten først. Hvis du tilbyr god service eller et bra produkt vil positiv omtale om din bedrift spre seg raskt, og dette vil føre til en økt kundemasse.

Tilgjengelig 24/7
Din nettside og dine sosiale medier-kontoer er tilgjengelig døgnet rundt, året rundt. Tenk på all energien man bruker på å gå til en butikk bare for å oppdage at den er stengt. Med en nettside kan folk kjøpe produkter når de vil eller de kan oppsøke informasjon om din bedrift akkurat når det passer dem.

Kort fortalt: det er utrolig mange fordeler knyttet til det å ha en egen nettside til bedriften og det å ikke ha det kan vise seg å bli fatalt. Mennesker bruker som sagt nettet aktivt for å finne informasjon, og hvis alt de finner er et telefonnummer er det stor sannsynlighet for at de velger en annen leverandør av det produktet eller den tjenesten de har behov for.

Sjekk ut denne siden for å lære mer.